GP Ιταλίας: Θρίαμβος Verstappen στη Μόντσα, αλαλούμ στη McLaren


Ο Max Verstappen πήρε τη νίκη  στη Μόντσα με άνετο τρόπο, ενώ στη McLaren επικράτησε χάος με ένα team radio που θα συζητηθεί.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: GETTY IMAGES/RED BULL CONTENT POOL
  • 7/9/2025

Υπό εξαιρετικές συνθήκες έλαβε χώρα το ιταλικό Grand Prix, με τους χιλιάδες tifosi στις κερκίδες και τη μαγεία της Monza να δίνουν άλλη αύρα σε αυτόν τον αγώνα.

Άπαντες επέλεξαν τη μέση γόμα να αρχίσουν τον αγώνα που παραδοσιακά είναι αγώνας μίας στάσης λόγω της χαμηλής φθοράς και του δυσανάλογα μεγάλου χρόνου που χάνεται στο pitlane.

Στην εκκίνηση, ο Verstappen έκανε χειρότερη εκκίνηση από τον Norris που το πάλεψε για να περάσει, με τον Ολλανδό να τον πιέζει και μετά να κόβει την 1η στροφή για να κρατηθεί μπροστά και να μην χτυπήσει με τον Βρετανό. Ο Piastri έχασε προσωρινά την τρίτη θέση από τον Leclerc, την ανέκτησε και την έχασε ξανά στον 2ο γύρο.

Παράλληλα, ο Verstappen πήρε εντολή να δώσει πίσω την θέση στον Norris και αυτό έκανε ώστε να αποφύγει την ποινή.

Πιο πίσω, ο Russell έμεινε 5ος, ο Bortoleto ανέβηκε 6ος κι ο Hamilton 8ος.

Στον 4ο γύρο, ο Verstappen έκανε ξανά επίθεση στον Norris κι αυτή τη φορά τα κατάφερε πεντακάθαρα και πήρε την πρωτιά.

Αντίστοιχα, στον 6ο γύρο ο Piastri πήρε την θέση από τον Leclerc κι επιδόθηκε στο κυνήγι του Norris καθώς ο Βρετανός είχε πια διαφορά 1,6 sec από τον πρωτοπόρο Verstappen.

Την ίδια ώρα, ο Hamilton συνέχιζε να κερδίζει θέσεις, έχοντας προσπεράσει σε διαδοχικούς γύρους τους Alonso και Bortoleto για να βρεθεί  6ος.

Όσο ο Hamilton ήταν στην επίθεση, ο Leclerc έχανε χρόνο έναντι του Russell που έμενε κολλημένος στον διαχύτη του. Ο Antonelli με την έτερη Mercedes ήταν 10ος.

Γύρο με τον γύρο, ο Verstappen αύξανε τη διαφορά του από τον Norris, ενώ κι ο Βρετανός με τη σειρά του δεν απειλείτο από τον Piastri.

Τον «χορό» των pit stops στη δεκάδα άνοιξαν οι Bortoleto και Alonso, με την Aston Martin να κάνει πολύ καλή δουλειά και να βγάζει τον οδηγό της μπροστά από τον Βραζιλιάνο rookie. Ωστόσο, στον 25ο γύρο αναγκάστηκε να εγκαταλείψει όταν πάτησε άτσαλα στα κερμπ της εξόδου της Ascari με αποτέλεσμα να σπάσει η εμπρός δεξιά ανάρτηση.

Στον 28ο γύρο ήρθε η ώρα του pit stop για τον Russell καθώς ξεφορτώθηκε τη μέση γόμα για ένα φρέσκο σετ σκληρής, ενώ στον Piastri ανέφεραν ότι θα κάνουν 15 επιπλέον γύρους από το προβλεπόμενο. Το αυτό πρότειναν και στον Norris που δέχτηκε, ώστε να βάλουν προς το τέλος του αγώνα τη μαλακή γόμα.

Έξι γύρους αργότερα, ο Leclerc ακολούθησε, βγαίνοντας μπροστά από τον Russell μετά τα pits, κρατώντας έτσι την 4η θέση έναντι του Βρετανού.

Στον 37ο γύρο ήταν η ώρα του Verstappen να αλλάξει από τα μεσαία στα σκληρά ελαστικά, καθώς η διαφορά από τον Norris έπεσε από τα 6 στα 5 sec. Η McLaren δεν απάντησε άμεσα, θέλοντας να μείνει στην πίστα σε περίπτωση που βγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας και μπορέσει να το εκμεταλλευτεί. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δε συνέβη, κι έτσι ο Piastri μπήκε πρώτος στα pits, o Norris ακολούθησε στον επόμενο γύρο, ώστε να καλύψουν τον Leclerc.

Ο Norris, όμως, είχε ένα κάκιστο pit stop με τη McLaren να τον βγάζει στα 5,9 sec, με αποτέλεσμα ο Piastri να τον προσπεράσει. Η ομάδα τότε πήρε την απόφαση να δώσει team order για να ανταλλάξουν θέσεις και να έρθει 2ος ο Norris, ρίχνοντας στην ουσία το λάθος που έκανε εκείνη στο pit stop στον Αυστραλό οδηγό.

Μπροστά, ο Verstappen ανεπηρεάστος πήρε τη νίκη, την τρίτη φετινή και τρίτη στη Μόντσα, με τη δεκάδα πίσω από τους πρώτους τρεις να απαρτίζεται από τους Leclerc, Russell, Hamilton, Albon, Antonelli, Bortolelo και Hadjar.

Αναλυτικά η κατάταξη:

ΘέσηΟδηγόςΔιαφορά
1Max Verstappen
2Lando Norris+19.198
3Oscar Piastri+1.988
4Charles Leclerc+4.255
5George Russell+7.183
6Lewis Hamilton+4.388
7Alex Albon+13.523
8Andrea Kimi Antonelli+3.981
9Gabriel Bortoleto+3.251
10Isack Hadjar+5.423
11Carlos Sainz+0.549
12Oliver Bearman+5.276
13Yuki Tsunoda+10.168
14Liam Lawson+1.064
15Esteban Ocon+3.407
16Pierre Gasly+3.702
17Franco Colapinto+1.604
18Lance Stroll+1.862
19Fernando Alonso
20Nico Hulkenberg

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Alpine: Gasly διαρκείας με στόχο το πρωτάθλημα

Ριζικές αλλαγές στην F1: Πιο μικροί αγώνες, περισσότερα sprints, αλλαγή ταυτότητας

F1: Ατμοσφαιρικοί V8 οι κινητήρες της επόμενης γενιάς - Τι γνωρίζουμε ως τώρα