Υπό εξαιρετικές συνθήκες έλαβε χώρα το ιταλικό Grand Prix, με τους χιλιάδες tifosi στις κερκίδες και τη μαγεία της Monza να δίνουν άλλη αύρα σε αυτόν τον αγώνα.
Άπαντες επέλεξαν τη μέση γόμα να αρχίσουν τον αγώνα που παραδοσιακά είναι αγώνας μίας στάσης λόγω της χαμηλής φθοράς και του δυσανάλογα μεγάλου χρόνου που χάνεται στο pitlane.
Στην εκκίνηση, ο Verstappen έκανε χειρότερη εκκίνηση από τον Norris που το πάλεψε για να περάσει, με τον Ολλανδό να τον πιέζει και μετά να κόβει την 1η στροφή για να κρατηθεί μπροστά και να μην χτυπήσει με τον Βρετανό. Ο Piastri έχασε προσωρινά την τρίτη θέση από τον Leclerc, την ανέκτησε και την έχασε ξανά στον 2ο γύρο.
Παράλληλα, ο Verstappen πήρε εντολή να δώσει πίσω την θέση στον Norris και αυτό έκανε ώστε να αποφύγει την ποινή.
Verstappen vs Norris ?? Watch the race start ??#F1#ItalianGPpic.twitter.com/iDjEiJhcg5
— Formula 1 (@F1) September 7, 2025
Πιο πίσω, ο Russell έμεινε 5ος, ο Bortoleto ανέβηκε 6ος κι ο Hamilton 8ος.
Στον 4ο γύρο, ο Verstappen έκανε ξανά επίθεση στον Norris κι αυτή τη φορά τα κατάφερε πεντακάθαρα και πήρε την πρωτιά.
Αντίστοιχα, στον 6ο γύρο ο Piastri πήρε την θέση από τον Leclerc κι επιδόθηκε στο κυνήγι του Norris καθώς ο Βρετανός είχε πια διαφορά 1,6 sec από τον πρωτοπόρο Verstappen.
Την ίδια ώρα, ο Hamilton συνέχιζε να κερδίζει θέσεις, έχοντας προσπεράσει σε διαδοχικούς γύρους τους Alonso και Bortoleto για να βρεθεί 6ος.
Όσο ο Hamilton ήταν στην επίθεση, ο Leclerc έχανε χρόνο έναντι του Russell που έμενε κολλημένος στον διαχύτη του. Ο Antonelli με την έτερη Mercedes ήταν 10ος.
Γύρο με τον γύρο, ο Verstappen αύξανε τη διαφορά του από τον Norris, ενώ κι ο Βρετανός με τη σειρά του δεν απειλείτο από τον Piastri.
Τον «χορό» των pit stops στη δεκάδα άνοιξαν οι Bortoleto και Alonso, με την Aston Martin να κάνει πολύ καλή δουλειά και να βγάζει τον οδηγό της μπροστά από τον Βραζιλιάνο rookie. Ωστόσο, στον 25ο γύρο αναγκάστηκε να εγκαταλείψει όταν πάτησε άτσαλα στα κερμπ της εξόδου της Ascari με αποτέλεσμα να σπάσει η εμπρός δεξιά ανάρτηση.
Dramatic footage of Alonso's suspension failure ??#F1#ItalianGPpic.twitter.com/LVa6NuDuDf
— Formula 1 (@F1) September 7, 2025
Στον 28ο γύρο ήρθε η ώρα του pit stop για τον Russell καθώς ξεφορτώθηκε τη μέση γόμα για ένα φρέσκο σετ σκληρής, ενώ στον Piastri ανέφεραν ότι θα κάνουν 15 επιπλέον γύρους από το προβλεπόμενο. Το αυτό πρότειναν και στον Norris που δέχτηκε, ώστε να βάλουν προς το τέλος του αγώνα τη μαλακή γόμα.
Έξι γύρους αργότερα, ο Leclerc ακολούθησε, βγαίνοντας μπροστά από τον Russell μετά τα pits, κρατώντας έτσι την 4η θέση έναντι του Βρετανού.
Στον 37ο γύρο ήταν η ώρα του Verstappen να αλλάξει από τα μεσαία στα σκληρά ελαστικά, καθώς η διαφορά από τον Norris έπεσε από τα 6 στα 5 sec. Η McLaren δεν απάντησε άμεσα, θέλοντας να μείνει στην πίστα σε περίπτωση που βγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας και μπορέσει να το εκμεταλλευτεί. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δε συνέβη, κι έτσι ο Piastri μπήκε πρώτος στα pits, o Norris ακολούθησε στον επόμενο γύρο, ώστε να καλύψουν τον Leclerc.
Ο Norris, όμως, είχε ένα κάκιστο pit stop με τη McLaren να τον βγάζει στα 5,9 sec, με αποτέλεσμα ο Piastri να τον προσπεράσει. Η ομάδα τότε πήρε την απόφαση να δώσει team order για να ανταλλάξουν θέσεις και να έρθει 2ος ο Norris, ρίχνοντας στην ουσία το λάθος που έκανε εκείνη στο pit stop στον Αυστραλό οδηγό.
Μπροστά, ο Verstappen ανεπηρεάστος πήρε τη νίκη, την τρίτη φετινή και τρίτη στη Μόντσα, με τη δεκάδα πίσω από τους πρώτους τρεις να απαρτίζεται από τους Leclerc, Russell, Hamilton, Albon, Antonelli, Bortolelo και Hadjar.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Διαφορά |
---|---|---|
1 | Max Verstappen | — |
2 | Lando Norris | +19.198 |
3 | Oscar Piastri | +1.988 |
4 | Charles Leclerc | +4.255 |
5 | George Russell | +7.183 |
6 | Lewis Hamilton | +4.388 |
7 | Alex Albon | +13.523 |
8 | Andrea Kimi Antonelli | +3.981 |
9 | Gabriel Bortoleto | +3.251 |
10 | Isack Hadjar | +5.423 |
11 | Carlos Sainz | +0.549 |
12 | Oliver Bearman | +5.276 |
13 | Yuki Tsunoda | +10.168 |
14 | Liam Lawson | +1.064 |
15 | Esteban Ocon | +3.407 |
16 | Pierre Gasly | +3.702 |
17 | Franco Colapinto | +1.604 |
18 | Lance Stroll | +1.862 |
19 | Fernando Alonso | — |
20 | Nico Hulkenberg | — |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Alpine: Gasly διαρκείας με στόχο το πρωτάθλημα
Ριζικές αλλαγές στην F1: Πιο μικροί αγώνες, περισσότερα sprints, αλλαγή ταυτότητας
F1: Ατμοσφαιρικοί V8 οι κινητήρες της επόμενης γενιάς - Τι γνωρίζουμε ως τώρα